Gazetnik [3] - Stopy

Przyznać się - kto się rozleniwił przez wakacje i nie chciało mu się siedzieć przed komputerem/laptopem/tabletem żeby pisać regularnie notki? No no, podnosić łapki.. Wiedziałam ;)
Nastał wrzesień, robi się chłodniej (chociaż dzisiaj całkiem przygrzało), coraz przyjemniej usiąść z herbatką pod kołdrą i zatopić się w blogowy świat.
Dlatego teraz notki będą się pojawiały częściej, 3-4 dni.

Dzisiaj kolejne wydanie gazetnika, tym razem poruszymy temat stóp.

(z góry przepraszam, jeśli gdzieś ucieknie mi litera 'p', ale coś klawiatura się buntuje)






Toddler And Mom FeetGładkie stopy i pięty.
Czynników mających wpływ na stan skóry stóp jest wiele: od dziedzicznych skłonności po niewygodne buty. Stwardnienia na podeszwach stóp narastają i najbardziej dają o sobie znać, gdy dużo chodzisz lub długo stoisz. Można się ich pozbyć i zapobiegać tworzeniu nowych.
*Prehistoryczny zabieg w postaci wycinania modzeli lub odcisków specjalną żyletką może ci zaszkodzić. Godne polecenia są zabiegi pedikiuru leczniczego specjalną frezarką (wykonuje go pedikiurzystka), w przypadku zaawansowanych zmian i tzw. stopy cukrzycowej - wybierz zabieg podologiczny (Ika: jest to specjalne usuwanie zrogowaciałego naskórka, ale również obcinanie paznokci w prawidłowy sposób).
*Podczas codziennej higieny poświęć chwilę na starcie naskórka. Ten prosty zabieg stosowany systematycznie przez kilka miesięcy może całkowicie zlikwidować problemy.
*Podczas codziennego ścierania zrogowaciałej skóry nie staraj się zetrzeć całej stwardniałej warstwy - jest to nawet niewskazane (potem naskórek szybciej odrasta). Lepiej ścierać troszkę, ale codziennie.
*Przed zanurzeniem stóp w wodzie (prysznic/kąpiel) opiłuj paznokcie.
*Rozpulchnione ciepłą wodą skórki odsuń patyczkiem.
*Po ścieraniu wygładź peelingiem: naskórek, płytki i skórki okalające paznokcie. Masuj chwilę po czym pozostaw do wchłonięcia. Drobinki wytrzyj, ale ich nie spłukuj, następnie wetrzyj nawilżający krem (najlepiej z mocznikiem i ekstraktami roślinnymi - z zielonej herbaty, oczaru wirginijskiego, olejek drzewa herbacianego, powinien być też wzbogacony masłem Shea i łagodzącym panthenolem).
*Jeśli masz delikatne i kruche płytki paznokci - lakier, który wybierzesz nie powinien zawierać żadnych szkodliwych substancji.




Stopy zmęczone upałem?
Woman Soaking Feet At Spa* Kąpiel w chłodnej wodzie z dodatkiem soli (jednak nie dłużej niż 15 minut) - zlikwiduje opuchnięcia.
* Żel z heparyną lub wyciągiem z kasztanowca - działa przeciwobrzękowo. Natomiast krem z miętą czy kamforą da miłe uczucie chłodzenia nóg. Stosuj dwa razy dziennie.
* Odpoczynej z uniesionymi nogami - pobudzi cyrkulację płynów w organizmie i pomoże odpłynąć nagromadzonej w nogach krwi. Powinien trwać 15-20 minut.




Piłowanie paznokci.
Nie wycinaj ich głęboko w rogach, bo to może spowodować wrastanie. Paznokcie piłuj papierowym lub szklanym pilniczkiem, rób to tylko na wysuszonych paznokciach, mokre po kilku dniach zaczną się rozwarstwiać i pękać.


Parafina, Bielenda

Kąpiel dla szorstkich i pękających pięt.
ф Przygotuj napar z lawendy, mięty, szałwii lub rumianku. Garść wybranych ziół zalej 2l wody i zagotuj.
ф Ciepło/zimno. Potrzebne są dwie miski - z ciepłą i zimną wodą, moczymy stopy raz w jednej, raz w drugiej - to idealny trening dla stóp, sprzyja regeneracji naskórka.
ф Parafina. Przygotuj ciepłą parafinę i wlej ją do miski. Zrób peeling stóp, a następnie zanurzaj je w parafinie 2-3 razy. Możesz rozprowadzić ją na stopach za pomocą pędzla. Nałóż foliowe woreczki i skarpety na 20 min. Zdejmij parafinę. Stosuj raz w tygodniu.
ф Ziołowo. Przygotuj mieszankę z liści babki, nasion kozieradki i kwiatów nagietka (po 2 łyżki suszu). Zalej litrem zimnej wody, zagotuj, zostaw na 10 minut pod przykryciem. Po przecedzeniu wlej do miski z ciepłą wodą, mocz stopy ok. 15 minut. Stosuj kąpiel 1-2 razy w tygodniu.
ф Kleik z siemienia lnianego. 3 łyżki siemienia trzeba gotować w litrze wody przez kwadrans, gdy wystygnie moczymy w nim stopy przez kilkanaście minut (taki zabieg zmiękczy skórę i złagodzi podrażnienia).



FootprintKremowanie z masażem.
Przesuszone stopy posmaruj grubą warstwą kremu do stóp, owiń folią, nałóż bawełniane skarpetki na godzinę (lub na całą noc).
Po myciu: starannie wysuszone ręcznikiem stopy posmaruj kremem nawilżającym i wymasuj podeszwy kolistymi ruchami. Potem uciskaj cały wierzch stóp złączonymi palcami dłoni. To samo powtórz na podeszwach. Palce stóp ponaciągaj - każdy z osobna. Powtórz to ok. 5-6 razy. Taki pięciominutowy masaż warto robić codziennie,




Peeling z lawendą
Lavender ColorGarść suszonych kwiatów lawendy rozdrobnij w dłoniach i wymieszaj z garścią gruboziarnistej soli oraz 4 łyżkami podgrzanej oliwy. Masuj mieszanką wilgotne stopy, stosując okrężne ruchy, spłucz. Po osuszeniu posmaruj stopy kremem.
Lawenda działa odświeżająco. Sól dostarcza skórze minerałów niezbędnych do odnowy (m.in. magnez, cynk). Oliwa zawiera witaminę E, która wygładza zmarszczki. Niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe chronią skórę przed utratą wilgoci.



Miodowy peeling. 
Łyżeczka cukru, miodu oraz kilka kropli soku z cytryny to sprawdzony naturalny peeling wygładzający do stóp i dłoni. Peeling miodowo-cukrowy po masażu zostaw na dłoniach i stopach jeszcze 5 minut.





Czy coś Was zaciekawiło? Macie swoje sprawdzone sposoby na miękkie stopy? Podzielcie się w komentarzach. :)

Stestuj To

Blogerka od 3 lat. Pasjonatka kosmetyków zarówno drogeryjnych, jak i naturalnych. Uwielbia dzielić się przemyśleniami i poradami.

25 komentarzy:

  1. Ja właśnie pisałam o wiele wiecej niz zawsze, aż jestem z siebie dumna :D Moje stopy nie wyglądają źle, ale przydaloby się im trochę dodatkowej miłości ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podziwiam za wakacyjną wytrwałość w pisaniu :D

      Usuń
  2. Również będę musiała ddać stopom odrobinę miłości :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O większości z tych porad nigdy nie słyszałam. Muszę je wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny post. Moje stropy po wyjeździe są w strasznym stanie :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja się nawet nie rozleniwiłam - praca zabiera mi dużo wolnego czasu :(

    A co do stóp - bardzo je zaniedbuję, niestety :(

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam dopieszczać swoje stopy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawy artykuł i bardzo przyjemnie się go czytało :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Moje stopy już dawno nie miały SPA, muszę im trochę dogodzić :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Moje stopy wołają o pomstę do nieba - muszę się przyznać :P Kochana dodaję Cię do obserwowanych - może się zmotywuję zadbać o stópki :D:D

    OdpowiedzUsuń
  10. Całe lato przechodziłam w tenisówkach, więc moje stopy jeszcze bardziej desperacko próbują przykuć moją uwagę :D Będzie trzeba je obdarzyć odrobiną miłości ;) Na pewno zafunduję im jakąś relaksującą kąpiel! :) Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  11. Moje stopy nie są w złym stanie, ale mogłoby być lepiej :) Muszę częściej robić peelingi. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Moim stopom też by nie zaszkodziło małe "SPA" i regularność w stosowaniu kermu, bo z tym u mnie najgorzej ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja uwielbiam moczyc stopy w goracej wodzie i robic cos na ksztalt domowego spa ;)

    Zapraszam: gertrama.blogspot.com
    obserwujemy? Odp u mnie ;*

    OdpowiedzUsuń
  14. Peeling z lawendą musi działać cuda.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja uwielbiam moczyć stópki w wodzie z olejkiem z drzewa herbacianego:)
    Ale coś czuje ze musze poprobowac metody wymienione przez Ciebie:)
    och-no-sugar.blogspot.pl
    pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja najbardziej lubię scierac stopy na sucho, wtedy mam dobrą kontrolę nad tym ile się zetrze :)

    OdpowiedzUsuń
  17. ojoj ile dobrych rad :-) przyda się, dzieki

    OdpowiedzUsuń
  18. waty le hmm o stopy nie dbam aż tak jak powinnam ;D

    OdpowiedzUsuń
  19. Ale tu ładnie u Ciebie kochana :) Ja miałam prawie 2 miesiące wolnego od blogowania :P

    OdpowiedzUsuń
  20. muszę ziołową maseczkę na moje stopy nałożyć -ostatnio dużo kilometrów przeszły,więc należy się im dobre SPA :D:D

    OdpowiedzUsuń
  21. Wycinanie ?! jejku masakra jakas :D Ja mam ostatnio z tym problem ... jak na razie smaruje tony kremów i mam nadzieję, że przejdzie :(

    OdpowiedzUsuń
  22. ja nie smaruje stóp kremem, ponieważ prze to mi się pocą stopy

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja niestety w wakacje tez zapuściłam bloga.
    Bardzo fajne porady ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Zapraszam Was do przeczytania ciekawego wpisu o poprawnym sposobie obcinania paznokci u nóg http://wrastajacypaznokiec.pl/jak-obcinac-paznokcie-u-nog/

    OdpowiedzUsuń

Spodobał Ci się ten post? Zapraszam do komentowania i podzielenia się swoją opinią - z chęcią Cię odwiedzę i zobaczę o czym piszesz :)