Koktajle dla zdrowia

Przyznajcie się - kto nie uległ aktualnej modzie na bycie fit? (oprócz mnie? ja jej się opieram co i rusz wcinając chipsy, frytki i zapijając colą - dobrze, że rozmiar ubrań nadal ten sam i jeszcze nie muszę zaglądać do "dużej pani")

Mimo tego, że nie poddałam się fit-szałowi, to jest w tym wszystkim coś co pokochałam - koktajle! Na urodziny dostałam mini mikser - concept shake. Czyli 'shake and go', miksujemy, odłączamy i... w drogę z pysznym koktajlem. A więc - dzisiaj będzie o pysznościach.





Najpierw było szaleństwo pt. miksujemy wszystko co mamy!
Potem się trochę opamiętałam, a to jabłuszko z bananem i brzoskwinią, a to arbuz z truskawkami, ale od czego są gazety (dzięki Mamo!) i internet (dzięki Google!).
Dzisiaj kilka przepisów na smaczne koktajle, które możemy zrobić w najzwyklejszym domowym mikserze.

KOKTAJLE W A R Z Y W N E

Garlic Beside Ginger and Pepper on Brown Wooden Table

Pomidorowy z chili - 96 kcal.
(Skutecznie zapobiega obrzękom i przyspiesza przemianę materii)
Sparz i obierz ze skórki 2 pomidory, pokrój je razem z łodygą selera naciowego. Warzywa zmiksuj, dodaj szczyptę chili i łyżeczkę oleju rzepakowego.

Buraczany z natką - 158 kcal.
(oczyszcza organizm z toksyn, ułatwia pozbycie się nadmiaru wody, dodatkowo wzmacnia odporność)
Wyszoruj 2 buraki, przeciśnij je przez sokowirówkę. Zblenduj 2 pomidory bez skórki i pęczek natki. Połącz z sokiem buraczanym. (Ika: jeśli nie macie sokowirówki - naturalne soki buraczane są dostępne w sklepach).

Szpinakowy - 60 kcal.
(błyskawicznie reguluje pracę jelit, a poza tym sprawia, że skóra zyskuje ładny odcień)
Starannie umyj pod bieżącą wodą 2 marchewki, wyciśnij z nich sok w sokowirówce. Garść szpinaku zmiksuj w blenderze, wymieszaj z sokiem.

Ogórkowy - 50 kcal.
(usprawnia trawienie, działa lekko odwadniająco, świetnie orzeźwia)
Umyty świeży ogórek (ze skórką) i garść listków mięty zmiksuj. Wymieszaj z sokiem wyciśniętym z 1/2 limonki (lub cytryny) i łyżeczką miodu. Dodaj kilka kostek lodu.




KOKTAJLE O W O C O W E

Red Strawberry, Blue Berry on White Plate Near Brown Woven Basket
Cytrusowy - 210 kcal.
(wspomaga trawienie, działa alkalizująco, zapobiega zgadze i nadkwaśności)
Sparz wrzątkiem, osusz i obierz z błonek oraz pestek: 1 średnią pomarańczę, 1 grejpfrut oraz 2 małe mandarynki. Owoce zmiksuj razem.

Arbuzowy - 190 kcal.
(ma właściwości moczopędne, pomaga także obniżyć ciśnienie)
1/2 miąższu arbuza pokrój i zmiksuj. Wymieszaj z sokiem z cytryny lub limonki (do smaku) i łyżką drobno posiekanych listków mięty. Ew. dodaj kilka kostek lodu.

Bananowy z kiwi - 210 kcal.
(dodaje energii, wspaniale odżywia, na wiele godzin wypełnia żołądek)
2 owoce kiwi obierz cieniutko ze skórki, obierz też pół banana oraz 1 soczyste, miękkie jabłko (usuń z niego gniazda nasienne). Owoce dokładnie zmiksuj.
(Ika: potwierdzam, że ten jest pyszny!)

Mango z imbirem - 240 kcal.
(skutecznie przyspiesza przemianę materii, poprawia nastrój i koi nerwy)
(Ika: chyba idealnie się nadaje na sesję)
Obierz 1 miękkie mango, zmiksuj w blenderze, wymieszaj z sokiem wyciśniętym z 1 pomarańczy. Dodaj 1/3 łyżeczki startego imbiru.



KOKTAJLE W A R Z Y W N O - O W O C O W E

apples, carrots, chopped

Selerowy z kiwi - 80 kcal.
(przyspiesza metabolizm,  wspomaga walkę z cellulitem)
Oczyść i pokrój 1 łodygę selera naciowego. Obierz 2 większe owoce kiwi. Przygotowane składniki zmiksuj z 1/2 szklanki wody mineralnej z łyżeczką miodu.

Szpinak plus mango - 140 kcal.
(zawiera dużo antyoksydantów, które zabijają wolne rodniki i oczyszczają organizm z toksyn)
60 g szpinaku sałatkowego, garść świeżych listków mięty oraz obrane dojrzałe mango zmiksuj z 1/2 szklanki wody mineralnej.

Buraczano - jabłkowy - 95 kcal.
(dostarcza żelazo, którego może brakować, gdy jest się na diecie odchudzającej, świetnie  oczyszcza)
Przeciśnij przez sokowirówkę obrane: jabłko, burak, 2 marchewki. Dodaj 1 łyżeczkę soku z cytryny i łyżkę posiekanej natki pietruszki.

Marchew z pomarańczą - 180 kcal.
(na długo zaspokaja uczucie głodu, a dodatkowo uszczelnia naczynia krwionośne i zapobiega ich pękaniu)
3 starannie umyte marchewki przeciśnij przez sokowirówkę. Zmiksuj oczyszczony miąższ z 1 pomarańczą, połącz z sokiem.


KOKTAJLE Z  N A P O J A M I  M L E C Z N Y M I

blur, calcium, close-up

Ananasowo - bananowy - 310 kcal.
(usuwa nadmiar płynów z organizmu, jest bardzo sycący)
Obierz 1 średni, dojrzały banan i ćwiartkę świeżego ananasa. Owoce pokrój w cząstki i zmiksuj z 1 szklanką chudego mleka, dodaj szczyptę cynamonu.

Truskawkowy - 200 kcal.
(odtruwa i oczyszcza organizm, wzmacnia też odporność i usprawnia trawienie tłuszczów)
20 dag dojrzałych truskawek starannie umyj i oczyść z szypułek. Zmiksuj ze szklanką jogurtu naturalnego. Posyp łyżką posiekanej mięty.

Rzodkiewkowy - 90 kcal.
(pobudza do pracy układ trawienny, usuwa bakterie z przewodu pokarmowego, odświeża)
1 szklankę maślanki zmiksuj z kilkoma rzodkiewkami, garścią kiełków pszenicy i 1/2 ogórka. Dodaj po łyżce posiekanego koperku i natki.

Paprykowy - 220 kcal.
(wzmaga wydzielanie soków trawiennych, dodaje również wigoru, wzmacnia odporność)
Oczyść 1 czerwoną i 1/2 żółtej papryki oraz 1 pomarańczę. Zmiksuj z 1 szklanką jogurtu naturalnego. Przypraw szczyptą curry i ew. pieprzu.



KOKTAJLE  Z   B A K A L I A M I   I   Z B O Ż A M I

almonds, assorted, batch

Kiwi z orzechami - 205 kcal.
(pomaga pozbyć się tłuszczyku - zwłaszcza na brzuchu, poprawia też koncentrację oraz zapewnia ładny odcień skórze)
2 duże, cieniutko obrane owoce kiwi zmiksuj z 2 łyżkami orzechów włoskich oraz 1/2 szklanki wody mineralnej.

Brokułowo - dyniowy - 165 kcal.
(zmniejsza obrzmienia, syci na bardzo długo, a poza tym zapobiega dokuczliwym skurczom mięśni)
Oczyść i podziel na małe różyczki pół brokuła. Następnie zmiksuj z 2 łyżkami pestek dyni oraz 1/2 szklanki wody mineralnej.

Marchew z siemieniem - 130 kcal
(usprawnia perystaltykę jelit, zapobiega zaparciom, poprawia kondycję włosów, skóry i paznokci)
Przeciśnij przez sokowirówkę 2 marchewki. Zmiksuj w blenderze 1 obrane jabłko i 2 łyżki mielonego siemienia lnianego. Dodaj sok z marchwii.

Selerowy z otrębami - 45 kcal.
(pobudza przemianę materii, skutecznie odtruwa organizm z toksyn, usprawnia pracę nerek)
Przeciśnij przez sokowirówkę obrany korzeń selera; 1 łodygę selera naciowego zblenduj z 1/2 szklanki wody, łyżką otrąb pszennych i 3 plastrami imbiru. Dodaj sok.


A czy wy macie swoje ulubione koktajle? Podzielcie się przepisami :)

26 komentarzy:

  1. Mam tak samo jak Ty :P
    Uwielbiam zaszyć się przy telewizorze z paczką chipsów i colą :)
    I póki co dzięki Bogu też mi nie idzie w szerz :P
    Ale może nie zapeszajmy :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha dokładnie, lepiej nie zapeszać :D

      Usuń
  2. Kiwi z orzechami, to jest coś pysznego. Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  3. I Ty to wszystko pijesz ??
    Ja pije tylko maślankę z truskawkami i cukrem.
    Kończą się truskawki , konczą koktajle :-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. najbardziej jestem zwolenniczką owocowych, głównie arbuza miksuję ze wszystkimi owocami jakie akurat mam w domu :D

      Usuń
  4. Ech ..to wszystko tak smacznie "brzmi" że chyba muszę sobie w końcu taki mikser sprawić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. I ja pokochałam koktajle! Ale tylko te owocowe, do warzywnych nie mogę się przekonać.
    Mango + banan... pycha! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja koktajle najczęściej popijam kiedy są owoce sezonowe truskawki, maliny, jagody, truskawki praktycznie pijałam codziennie z samym jogurtem naturalnym.
    A moim ulubionym koktajlem jest zmiksowany owoc mango. Bez niczego Jest boooooski <3 :)

    OdpowiedzUsuń
  7. lubię koktajle szpinakowo- owocowe:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam koktajle. Fajne pomysły na pyszne koktajle. Wykorzystam:-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam koktajle.Najbardziej owocowe:))

    OdpowiedzUsuń
  10. Musiałam sobie tego posta gwiazdką oznaczyc :3

    OdpowiedzUsuń
  11. uwielbiam wszelkiego typu koktajle, szejki;) ten mikserek ze zdjęcia to mądra sprawa;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam koktajle owocowe ; )

    OdpowiedzUsuń
  13. latem bazuję głównie na koktajlach :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawe zestawienia, witaminowa moc ! ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam koktajle, moje ulubione to mieszanka owoców i warzyw jak np szpinak :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Warzywnego koktajlu bym nie wypiła, ale owocowe owszem :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam owocowe, ale chetnie bym sprobowala cos warzywnego :)

    OdpowiedzUsuń
  18. ja się nie odchudzałam, ale trochę schudłam. nie sokowałam, ale przez przypadek znalazła się w moim domu na kilka tygodni sokowirówka i robiłam lajfstajlowe smoothies ;) już nie jesteśmy razem, ale mogłabym je pić dalej, były zdrowe i smaczne.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja nie wpadłam w szał fit, bo prowadzę taki tryb życia od dawna, gdy jeszcze nie był modny, choć ten trend niesie za sobą dla mnie dużo korzyści - więcej zdroweg żarcia w sklepach (producenci starają się robić produkty pełne błonnika, owoców, bez cukru, soli itd),więcej fajnych przepisów w internecie i cudowne treningi na youtube :) To napewno pomaga :) A od Twoich przepisów zgłodniałam, chętnie pochłonęłabym ten ogórkowy kokotajl.. A,iszpinak z mango mniam mniam!

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie wiedziałam, że jest na rynku taki zgrabny blender :) Bardzo praktyczny.

    OdpowiedzUsuń

Spodobał Ci się ten post? Zapraszam do komentowania i podzielenia się swoją opinią - z chęcią Cię odwiedzę i zobaczę o czym piszesz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...